Naši lektoři

Naši lektoři

Darina

Jmenuji se Darina a studovala jsem na FF MU v Brně. Francouzštinu učím už 20 let. Mým motorem je variabilnost práce, kterou vykonávám, a mojí inspirací jsou studenti - od těch nejmenších až po ty nejstarší. Spoustu svého času věnuji rodině, především svým dvěma dětem. Nejlépe si odpočinu na horách. V současnosti mám ve velkou slabost pro Řecko.

“Líbí se mi její přístup, také snaha rozmluvit všechny, hodně diskuzí, ochota vysvětlit i gramatiku, kterou bychom již měli znát.”


Fabrice

Vystudoval jsem humanitní studia a francouzštinu jako cizí jazyk. Maîtrise de FLE Université Stendhal (Grenoble)

Nyní vyučuji francouzštinu skoro 20 let (skoro - „když miluješ, nepočítáš“ :-) ). Pocházím z Bretaně, ale žiju České republice už zhruba 20 let (zhruba - „když miluješ, nepočítáš...“).

Studenti mě dokážou překvapit tím, že si dovedou představit a vytvořit slova a formulace, které neexistují, ale mohla by existovat. Je zábavné sledovat logiku, s jakou došli k některým chybám.

„Rodilý pedagog, ví, jak učit.“
„Fabrice má pozitivní přístup, dokáže zaujmout a motivovat, má výborné znalosti.“


Jakub

Do francouzštiny jsem se pustil na nižším stupni osmiletého gymnázia v Hustopečích a takřka od začátku jsem ji měl v oblibě. Pokračoval jsem s ní tak i dál, ale pořád mi to nestačilo. Stal jsem se bakalářským studentem francouzského (a anglického) jazyka a literatury na FF MU v Brně. Jeden semestr jsem strávil na Université de Rennes 2 v Bretani. V AF učím už přes rok.

Můj styl výuky se odvíjí od potřeb studentů a cílů kurzu. U gramatiky je více drilu, u konverzace logicky konverzace, u obecné francouzštiny probíráme od všeho něco. Za priority považuji mluvení, poslech autentických dokumentů… ve zkratce učení se praktickým jazykovým dovednostem, které se studentům v praxi budou hodit. Studentům zpravidla vytvářím Google Classroom, ve které nachází jak materiály (se kterými pracujeme), tak i (dobrovolné) domácí úkoly.

Těší mě, když vidím u studentů jazykový progres, a když vnímám, že do lekcí chodí s radostí.

Mám v oblibě několik sportů, momentálně se nejvíce věnuji stolnímu tenisu. Rád zkoumám a učím se jazykům. Přitahuje mě umění. Občas maluji, kreslím, píšu. Vážím si času prožitého s kamarády a rodinou. Rád se toulám, ať už městem nebo v přírodě.


Karla

Francouzštinu studuji už čtvrtým rokem na vysoké škole. S učením francouzštiny teprve začínám, ale dřív jsem doučovala češtinu.
Na gymnáziu jsme měli na výběr mezi němčinou a francouzštinou. V té době jsem se pro francouzštinu rozhodla, protože se mi prostě víc líbila. Na škole jsme také měli kroužek francouzského divadla, s kterým jsem několikrát mohla vycestovat na festivaly do Francie, ale i do Litvy nebo na Sicílii. Díky tomu jsem se do tohoto jazyka ještě víc zamilovala a rozhodla se ho studovat i na vysoké škole.
Jazyky mě celkově moc baví. Francouzština je sice dost složitá, ale podle mě taky krásná a rozmanitá. Navíc mám moc ráda kulturu, ať už jde o divadlo, hudbu nebo tradice. Měla jsem to štěstí, že jsem mohla strávit čtyři měsíce na francouzském ostrově Réunion, kde jsem poznala, že Francie není jen Paříž a croissanty.
Nejkrásnější jsou originální překlady některých slov či frází. Někdy mě až mrzí, že „pošťák“ se neřekne „listonoche“ a že „chyběl mi“ se nepřekládá jako „je l’ai missé“.


Kristýna

Vystudovala jsem lektorství francouzštiny na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity.

První francouzské slovo jsem vyslovila asi v jedenácti, kdy jsem pomáhala sestře zapamatovat si básničku, kterou musela umět do školy. Hned ten den jsem věděla, že tento jazyk chci jednou ovládat. Toto rozhodnutí se mě naštěstí nepustilo a pár let poté jsem si zvolila francouzštinu jako druhý jazyk ve škole. Pokud nepočítám individuální lekce, svoje kurzy mám už třetím rokem, ale doučovat spolužačky jsem, klasicky, začala už na střední.

Nejvíc mě na francouzštině fascinuje fonetika a vůbec ten shluk zvuků, které rozněžní i to nejtvrdší srdce.

Nejvíc mi dělá radost, když vidím, kolik nadšení a energie studenti do jazyka vkládají. To se opravdu kolikrát až divím, kde to v sobě berou. Vždycky mě dokážou překvapit jejich originální odpovědi ve cvičeních, díky kterým je v kurzu ještě příjemnější atmosféra.


Markéta

Vystudovala jsem FF MU, obor francouzština a italština. Učím již 20 let (to snad neeee!). Mým cílem je v kurzu studenty rozmluvit - poklona od jedné studentky : „Paní učitelko, vy byste rozmluvila i plyšovou hračku!“
Můj styl výuky: dril + konverzace + vymáčkni se, jak umíš. V žádné hodině nesmí chybět poslech písně, což je cenný zdroj slovíček, gramatiky.
Profesní úspěchy - studenti úspěšně složili Delf i Dalf.
Baví mě srovnávat italštinu a francouzštinu. Hodina v kurzu mě nesmírně nabije.
Jiné koníčky: běhání, výuka češtiny pro cizince, jóga a čtení.


Milka

K francúzštine som sa dostala vďaka bilingválnemu gymnáziu v Bratislave a po absolvovaní ročného pobytu na strednej škole vo Francúzsku som si ju ešte viac obľúbila. Následne som sa ju rozhodla študovať aj na vysokej škole.
Mám rada, keď mám vo výuke voľnosť ale aj systém. Ak pracujem s učebnicou, rada ju dopĺňam vlastným materiálom a snažím sa do výuky zakomponovať hry alebo iné výukové materiály podľa úrovne jazyka. Myslím si, že pri výuke kurzov sú dôležité aj vzťahy medzi sebou a dynamika skupiny.
Ako jeden z úspechov považujem to, že som dokázala naučiť základy francúzštiny predškoláka, ktorý nevedel písať ani čítať. Tým, že som v tej dobe len začínala s doučovaním francúzštiny som bola pyšná na to, ako dokázal po pomerne krátkom čase tvoriť jednoduché vety.
Vo svojom voľnom čase rada počúvam hudbu (obľubujem hlavne živú hudbu), rada trávim čas s priateľmi, venujem sa dobrovoľníctvu, skúšam nové recepty v kuchyni a rada tvorím.


Tereza

Francouzštině se věnuji už od dětství, ale úplně jsem jí propadla až během studia na PdF MU v Brně. Teprve tam jsem si uvědomila, jak moc mě baví učit a že ráda předávám svou vášeň dál.
Moc ráda učím úplné začátečníky a opakovací kurzy pro věčné začátečníky – jsou to totiž moji hrdinové, kteří to ani po letech válčení stále nevzdali!
Možná to někoho překvapí, ale nejvíc mě baví na francouzštině její logika. Spousta lidí se bojí jen proto, že je někdo vystrašil velkým množstvím výjimek a záludností, a přitom je to poměrně systematický jazyk. Stačí jen mít dobrého lektora, který nás nechá nakouknout pod pokličku a pochopit souvislosti. Pak je to hračka!
Když dám stranou dotazy na původ slov (a pak že mi studium vývoje jazyka k ničemu nebude, ha!), asi nejčastěji mě studenti překvapí svým pokrokem. A myslím, že tím občas překvapí i sami sebe!


Veronika

Francouzštinu jsem studovala na Filozofické fakultě v Brně na naší milé Masarykově univerzitě, kde aktuálně učím sympatickou skupinku studentů.
K francouzštině mě původně přivedla nevole učit se německy! Nicméně, jak už to bývá, i já jsem se nechala udolat kouzlem její libozvučnosti, komplikovanou gramatikou a fonetikou z jiného vesmíru. Teď učím cca rok, zejména začátečníky a děti.
Baví mě všechny ty metafory, poetické fráze a ustálená spojení, baví mě rozmanitost přízvuků a kultur a taky samozřejmě to, že dokážu správně vyslovit slovo croissant nebo crème brûlée.
Studenti mě dokážou překvapit otázkami o původu slov, zvídavostí a kreativitou.


Zilda

Narodila jsem se v Castres. Mám jihozápadní přízvuk, 35 let a vlasy čím dál delší. Studovala jsem divadlo a současný tanec, nejdřív dva roky v Besançonu, čtyři roky na konzervatoři v Bordeaux a rok na RESAD v Madridu. Mám titul z DU FLES k výuce francouzštiny jako cizího jazyka v Bordeaux, kde kromě studií také hraji, tančím a pracuji v sociálních službách.